با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ آینه ها و کاربرد آن
زیارت عاشورا

اصولاً اکثر چیزها مانند ماه، توپ اشاره شده در بالا، و حتی کلمات این نوشتار به دلیل این که نور رسیده به خود را بازتاب می دهند برای ما قابل دیدن می باشند. با قرار دادن یک جسم جلوی آینه، مقداری از نور منعکس شده توسط این جسم به آینه می رسد. این نور دارای بسته های انرژی به نام فوتون می باشد. این فوتون ها با رسیدن به لایه نقره ای آینه، توسط اتم های نقره جذب می شوند و در نتیجه این اتم ها برانگیخته می شوند و سعی خواهند نمود به حالت پایدار اولیه بازگردند. برای این منظور فوتون هایی از خود ساطع می کنند و این فوتون ها از آینه به سمت بیرون پرتاپ می شوند و باعث می شود شما بتوانید تصویر اجسام در آینه را مشاهده نمایید. آینه ها می توانند شکل های مختلفی داشته باشندآینه های محدب اجسام را کوچک تر نشان می دهند و میدان دید را افزایش می دهند و لذا در خودروها و آینه های جاده ای به کار می روند.

 

نتیجه تصویری برای آینه ها و کاربرد آن

آینه های مقعر اجسام را بزرگ تر نشان می دهند و لذا در مواردی مانند اصلاح صورت به کار می روند تا فرد در جریان جزئیات کار خود قرار گیرد.

نتیجه تصویری برای آینه ها و کاربرد آن

 

نتیجه تصویری برای آینه ها و کاربرد آن


 

آینه های خمیده تصویر اجسام مقابل خود را به روش های عجیب و گاهاً خنده داری تغییر می دهند و لذا از آن ها برای سرگرمی نیز استفاده می شود مانند آینه عظیم زیر که در شیکاگو قرار دارد:

نتیجه تصویری برای آینه ها و کاربرد آن


 

حال این سؤال پیش می آید که چرا در ساخت آینه ها از نقره استفاده می شود؟ نقره می تواند نور را به خوبی انعکاس دهد، همچنین نقره می تواند تمامی رنگ ها را به صورت مستقیم منعکس نماید.

در شکل زیر اتم های نقره را با بزرگ نمایی 800 برابر مشاهده می کنید:

نتیجه تصویری برای آینه ها و کاربرد آن


 

مشاهده می شود که سطح اتم ها نیز صاف می باشد و لذا هر اتم مانند یک آینه بسیار کوچک عمل می کند. چون نقره در مجاورت هوا کدر می شود روی آن را در آینه ها با لایه ای از شیشه می پوشانند تا از آن محافظت نماید.

اولین آینه ها توسط چینی ها استفاده می شود. آن ها عکس خود را در کوزه های پر از آب مشاهده می نمودند.

آینه ها بخش بسیار مهمی از تلسکوپ های فضایی می باشند. تلسکوپ فضایی QWL که قرار است تا سال 2018 ساخته شود، آینه ای به قطر 100 متر خواهد داشت

نتیجه تصویری برای آینه ها و کاربرد آن

 

 

 


 

 



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 19 شهريور 1394برچسب:, | 12:42 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |